Ik geef verschillende vormen van Yoga; hatha flow, yin yoga en relaxation lessen.

Hatha flow:

Deze les word in flow-vorm gegeven zodat de asanas, de houdingen rustig en moeiteloos in elkaar overgaan. Zo is er bij de uitvoering volop aandacht en geduld. Bij hathayoga blijven we gedurende een aantal ademhalingen, van enkele seconden tot meerdere minuten in dezelfde asana. Hierdoor kan de pose verder worden verfijnt en rechtgezet. Overbodige spanning kan zo beter loskomen en het lichaam zal zelf kunnen aangeven hoe ver jij in een pose kunt komen.

Doordat we de poses rustig en beheerst uitvoeren, kan er telkens na het loslaten een moment van navoelen worden ingebouwd om zo meer bewustwording te creëren.

Door tijdens de houdingen bewust adem te halen en meer lichaam bewustzijn creëert zorg je ervoor dat:

  • je spieren en het lichaam versterkt; 
  • je gewrichten soepel houdt; 
  • je houding verbetert; 
  • je bloedsomloop, hormoonhuishouding en stofwisseling herstelt; 
  • je inwendige organen masseert; 
  • afvalstoffen uit je lichaam verwijdert.
  • creëer je bewustwording van je lichaam; 
  • kalmeer je je zenuwstelsel en verminder je spanning en stress; 
  • voeg je prana (levensenergie) toe. Zowel je lichaam als geest komt in harmonie en in goede gemoedsrust. 

De hathayoga-sessie wordt altijd afgesloten met een rustfase. Dit is een rustfase waarin de nieuwe prana zich kan nestelen in lichaam en geest. Deze rustfase voeren we in savasanah (liggend op de grond) uit of via meditatie in kleermakerszit. 

Yin yoga

Share on Facebook